Het koor

We nemen u graag mee terug de geschiedenis in: november 1981. De eerste vergadering van een op te richten koor vindt plaats in Aalsmeer. Interkerkelijk Jeugdkoor Caritas wordt geboren. Een doelstelling werd bedacht: evangelisatie door middel van zang en muziek. Met een betekenisvolle naam en een prachtige doelstelling kon men in 1982 starten met repeteren.

Nu, na 40 jaar, zingt Interkerkelijk Koor Caritas nog steeds met ruim 40 enthousiaste leden en staat het onder leiding van dirigent Arie Vooijs.

IMG_8010.JPG

Christelijke naastenliefde is de betekenis van het Latijnse woord Caritas en dat is wat tot uiting komt in onze onderlinge band, maar vooral door de enthousiaste wijze waarop we door middel van muziek de bijbelse boodschap van Gods liefde proberen uit te dragen.

​

Met een breed repertoire, in verschillende talen, sluiten wij graag aan bij het thema van een dienst. In overleg is het ook mogelijk de muzikale begeleiding van de hele dienst door middel van orgel en/of piano te verzorgen. Meerdere malen per jaar verleent Caritas medewerking aan kerkdiensten, of bijeenkomsten in zorgcentra of verpleeghuizen.

Naast deze medewerkingen wordt er ieder jaar op projectbasis een uitvoering gegeven. Dit kan bijvoorbeeld een kerstconcert zijn, of een concert naar aanleiding van een bijzondere gelegenheid. Deze projecten worden ruim van tevoren op de website vermeld. Ook kunt u onze agenda raadplegen.

​

Bent u nieuwsgierig geworden en vindt u het leuk als wij in uw kerk komen zingen? Neem dan gerust contact met ons op.

Altijd al in een koor willen zingen? En ben je tussen de 18 en 65 jaar?

Caritas repeteert iedere maandagavond van 20:00 uur tot 22:00 uur in de Ontmoetingskerk. Na afloop is er nog de gelegenheid om onder het genot van een hapje en een drankje gezellig na te kletsen. Wees welkom!

de Ontmoetingskerk

Werf 2, 1435 KP, Rijsenhout